Sunday, July 11, 2010

Mawar Larangan

Di mata mu ada tasik
Lemas aku di dalamnya

Di bibirmu ada kasih
Terbuai aku dengan sayangnya

Di hatimu ada cinta
Puas aku merasa madunya

Kasih kau umpama mawar kayangan
Mekar di taman larangan
Dilihat boleh disentuh jangan

Dirimu dilingkari duri-duri tajam
Andai ku genggam
Tumpah, darah-darah halangan
Ku relakan mengalir
Demi kasih
Walau tak kesampaian

1998

Hmmm yang ini aku kurang pasti untuk siapa, atau saja-saja. Pasal tahun 98 aku sedang belajar di ptpl ampang, mungkin awek lama dari sandakan, high school sweet heart la katakan. cinta yag tak kesampaian, baru2 ini aku balik sandakan kawan kawin, malam lepak di waterfront sandakan ka apa ka, sekali kedai tu ada pulak dia di situ, maka dengan gentleman nya aku pun pigi la bercerita tanya kabar apa patut. masih lawa, berdetup hatiku sekejap hahah tapi itu, kisah lama

1 comment:

PaPa BuDiMaN said...

huuuuu kedapatan memadu asmara rupanya.... panipu betul.